Voor het project Bouwstenen Mens & Maatschappij zijn wij per direct op zoek naar docentontwikkelaars voor het vak aardrijkskunde.
Als docentontwikkelaar ga je de komende 2 jaren voor leerjaar 3 van het voortgezet onderwijs 4 nieuwe bouwstenen voor aardrijkskunde ontwikkelen in samenhang met 4 bouwstenen geschiedenis. Een bouwsteen is een flexibele lessenreeks rond een thema, een grote betekenisvolle vraag en een eindopdracht.
Dat doe je in een inspirerend team en onder inhoudelijke begeleiding van een ervaren hoofdredacteur. Je kunt hier hierdoor verder ontwikkelen als docent, leren over vakoverstijgende samenwerking in ontwerp en in de praktijk en ervaring op doen met ontwerpen van lesmateriaal. Je draagt bij aan meer samenhang tussen de vakken, betekenisvol onderwijs voor leerlingen en de ontwikkeling van Open Leermateriaal zonder winstoogmerk.
We zoeken verschillende type docentontwikkelaars voor het conceptueel meedenken over en het uitwerken van de blauwdruk in kopij voor kennis, vaardigheden, bronnen, opdrachten en werkvormen waarbij nieuwsgierigheid van de leerlingen naar de wereld centraal staat.
Voor meer informatie en interesse, neem contact op met Stichting Humanasium: Firien Dubben (projectleider) of Maartje Bake (hoofdredacteur). Sluitingsdatum voor sollicitaties is 16 juli 2025.
Het vak aardrijkskunde is meer dan alleen een verzameling van kaarten, verre culturen en natuurrampen. Met het lesmateriaal van Bouwstenen Aardrijkskunde stimuleer je niet alleen de ‘waarom daar?’ vraag, maar wek je ook nieuwsgierigheid op bij je leerlingen. Nieuwsgierigheid naar de diversiteit in de wereld, ruimtelijke vraagstukken en vooral de relatie tussen hun eigen leefwereld en gebeurtenissen elders op de wereld. Met ons aardrijkskundig lesmateriaal haal je de wereld dichtbij.
Wil je op de hoogte blijven van hoe Bouwstenen Mens en Maatschappij het onderwijs versterkt en ontwikkelt? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Je krijgt regelmatig updates over de ontwikkelingen rondom onze bouwstenen. Samen bereiden we leerlingen voor op de toekomst.